tisdag 9 september 2008

Förra veckan

Bloggen har stått död i flera dagar nu. Beror nog på att det har varit fullt upp.
Jag har i alla fall gjort min fösta vecka som ombudsman i Göteborg. Hunnit vara i Stockholm 5 av den veckans dagar. Hade personaldagar i Stockholm där vi fick gå en MOD-utbildning. En utbildning i mångfald och dialog. En rätt ok utbildning tyckte jag. Jag fick med mig några konkreta förslag på övningar som går att använda på kurser och i klasspresentationer. Dock saknade jag lite av den politiska sidan. Hade önskat att det var lite mer politisk argumentation och retoriska tips och knep för att på bästa sätt vinna över Sverigedemokraterna och andra främlingsfientliga partier vid debatt/diskussionstillfällen. För det är där vi tyvärr brister.

Vi har inte rätt typ av retorik. Vi måste lära oss att omvandla de dåliga de säger, ta det till oss, och sen visa att genom våra åsikter kan man vända det till något bra. Missförstå mig inte nu bara...

För övrigt var helgen helt ok. Vi fick oss ett danspass där Flamenco prövades. Sjukt roligt att se alla dombar dansa och släppa loss. Tur att jag fick med det på film! Kanske blir aktuellt att lägga ut den här på bloggen så snart jag fört över den till datorn.

Stannade sedan kvar i Stockholm över helgen. Sov hos Linda på Karlberg. Vi var väldigt, då menar jag väldigt, ambitiösa. Vi sprang 4 km och sen hinderbanan under lördagen. Det var nog väl nödvändigt. Men jag har haft träningsvärk i hela kroppen fram tills idag, då det börjat släppa lite. Måste ta tag i det här nu. Jag ska ju vara i god fysisk form inför julen när min långa resa blir av. Hur ska jag annars orka med 2 timmars fysiskt pass varje dag i 3.5 veckor nästan?


Jag har lovat Kickan att hålla mina inlägg korta. Så jag bryter här och skriver ett till om något annat.

1 kommentar:

Anonym sa...

det är snällt att du tänker på mig dte är uppskattat ;P