torsdag 11 september 2008

Vi tre!

Ser tillbaka lite i backspegeln. Förra sommaren var en av de bästa somrar jag haft. Den 20 Juni muckade jag från 11 månaders militärtjänstgöring. Tillbringade då en vecka nere i Göteborg tillsammans med Falk från lvkv pluton. Vi bodde hos Göransson. Vi hade så himla roligt. Så skulle jag vilja leva ett tag. Jag och Falk gjorde stan, Vi pysslade om oss själva när vi var hemma, Festerna som vi gick på, ja allt var precis som i en helt underbar dröm. Vi skrattade tillsammans nästan varje minut av dygnet.

Jag åkte tillbaka hem till norr igen. Jobbade lite. Fick ett litet ledig från jobbet i två veckor. Åkte ner till Göteborg igen. Var där med Falk, bodde hos Göransson. Ja, de tre veckorna som jag tillbringade i Göteborg den sommaren är bland mitt livs tre bästa veckor.


Jag kom också ihåg under en av veckorna. Engelbrektsson kom till Göteborg och hängde med mig och Falk. Vi tre tillsammans, ja det går inte att beskriva. Det var nog första gången som jag på riktigt kände att jag tillhörde ett tjejgäng. Ett sådant tjejgäng som i Sex and the city. Där man kunde prata och berätta om allt för varandra. Där vi aldrig skulle svika varandra och gå bakom ryggen på varandra. Vi var sammansvetsade som stål.

Jag saknar verkligen det. Falk bor nu mer i Oslo. Varför vi inte kan höras lika mycket längre. Engelbrektsson bor och pluggar i Kalmar. Så vi kan ju höras lite då och då. Men att höras av via dator och telefon kan aldrig ersätta den känslan av att gå med två av sina absoluta bästa vänner på var sin sida om en. Bara känna den där sköna känslan inombords, där man känner sig trygg, säker och lycklig. Lycklig för att just vi tre hittade varandra!

Inga kommentarer: