onsdag 10 september 2008

Hur var det förr?

Sitter på jobbet och väntar på att det ska bli dags för lunch. Hunnit göra bort en del saker inför kommande aktiviteter. Skönt att kunna koppla av lite också.
Ska äta med S i dag för att planera det sista och göra lite schema ändringar inför helgens kurs. Men det är helt otroligt att man lyckas få ihop det på så kort varsel!

Vår underbara "Brattjurist" J har värvat flera nya medlemmar! Det glädjer mig att han bidrar med sitt! Det behövs lite äldre folk också.

Varit på skolbesök nu i två dagar. Och jag vet inte, men jag känner mig inte hemma riktigt.
Första skolan vi var på så kändes det som om att man kastades tillbaka i tiden. Stora "tönt" glasögon(som visserligen är moderna nu), byxor med hög midja, någon såg ut som tagen ur lilla huset på prärien, någon annan som , ja jag vet inte vad. Jag kunde nästan inte hålla mig för skratt. För så såg eleverna inte ut när jag gick gymnasiet. (lät värsta gammal, men jag tog faktiskt studenten 05)

Jag kan tänka mig vad folk sa om våra kläder. När man hade Jazzbyxor och linnen med kedja runt midjan, de stora moonbootsen och så vidare. De hade nog samma typ av känsla som jag hade det.

Men trots humorn så älskade jag det! Tänk vad många olika stilar det finns. Tack och lov att vi inte har en skola där uniformen bestämmer hur och vem du ska vara. Fast å andra sidan, vinner moderaterna nästa val igen och Björklund får fortsätta som han gör nu så skulle det inte förvåna mig om skoluniformen kommer tillbaka. Allt för att få skolan att likna försvarsmakten. Trots att det enda de har gemensamt är att man ska lära sig något av att vara en del av det. Men i helt olika syften.

1 kommentar:

Malin sa...

Ida, folk såg ut så när vi gick på gymnasiet, i alla fall här nere i Göteborg.

Jag tror tom att jag såg ut som en av de där du skrattade åt på Schillerska.

Malin