måndag 15 september 2008

Helt körd efter helgen

I helgen har vi haft en klubbledarutbildning på viskadalens folkhögskola. Alltid lika roligt att vara där men det tar på krafterna. Jag tillsammans med delar ur DS var handledare och det var ett fullspäckat schema. P kom från förbundet under fredagskvällen och pratade om det nya handslaget och om kommande kampanjveckor. Det käkades lite pizza och en enklare presentation genomfördes.
Det blev en tidig morgon på lördagen. Halv nio skulle vi samlas vid Johanna i Brunnsparken. För att sedan klockan nio ta bussen tillsammans med partiet ut till viskadalen. Där drog vi igång med ledarskapspass innan vi pratade årets måsten. God lunch serverades och sedan delades alla in i grupper. Kassörerna gick med A, studieledarna gick med O och ordföringarna stannade med S. Där gick de igenom vad man behöver veta i sin roll i styrelsen. Uppskattade pass och en hel del tankeverksamhet blev det. Men det klarnade en hel del för medlemmarna. Så vi lyckades måste jag nog säga!

Lördagkvällen bjöd på helgens höjdpunkt enligt större delen av skaran. En deltagare går på toa när vi fikar kvällsfika och kommer lite lurig tillbaka. Hon drar med sig en annan deltagare och de kommer senare tillbaka lika luriga. efter ett tag kommer dte fram att dte är elever som går på folkhögskolan som har sex i bastun. Alla untom jag och A springer dig. En av de som sexar kläcker ur sig - Men va faaan! När han upptäcker att de har publik.

Hela skaran SSUare kommer springandes tillbaka till köket. Alla skrattar hysteriskt. Och jag erkänner- Det var himla roligt!

Dagen efteråt såg vi tjejen och killen som hade sexat i bastun. å här såg konversationen ut mellan tjejen och en av våra deltagare ut.

Deltagaren- Hade du trevligt igår?
Tjejen- Hade ni trevligt igår?
Deltagaren- Ja det hade vi
Tjejen- Va bra, för jag hade också väldigt trevligt!

Jag trodde att jag skulle dö. Vilket mod deltagaren hade som frågade och vilket himla bra svar han fick tillbaka. Snacka om att de ägde varandra!

Det kommer iaf vara snackisen från den här kursen.

Söndagen besöktes av ABF. De pratade studier och lite sånt. En del deltagare var väldigt trötta och dte inkluderar jag med. trodde aldrig att jag skulle orka hela dagen.

Satt oss på bussen och jag somnade nog innan vi ens hade hunnit lämna viskadalen. Vaknade när vi var framme i Göteborg. Sa hej då till deltagarna och gick till kontoret. Lämnade material och åkte hem.

Tänkte att jag skulle ta det lugnt och se en film. Jag han se en halvtimme, sen sov jag. Klockan var kring 17.00 då och jag vaknade igen just efter kl 21.00. gick och borstade tänderna och la mig igen. Vaknade när klockan ringde 06.15 imorse men jag hade gärnat fortsatt sova. Men ytterligare en dag på jobbet kallade med praktikanter, kampanjande och massa planering.

Inga kommentarer: