fredag 4 april 2008

1:a dagen på nya jobbet

Gjorde idag min 1:a dag som ombudsman. En väldigt bra dag måste jag säga. Arbetsfördelningen är gjord mellan mig och Malin, jag har hunnit träffa större delen av partidistriktet och en hel drös av SSUare. Hunnit lära mig lite om stan och kollektivtrafiken, ätit indisk mat och åkt lite bil. Så jag är nöjd. Det enda som jag har lite svårt med är den nya mobilen som jag kommer ha nu när jag jobbar. Den är lite för avancerad för mig så det kommer säkert ta nån vecka eller två att lära sig den. Men några framsteg har jag gjort.

Kvällen hade vi "bokbord" under partidistriktets årsmöte. Mycket trevligt och väldigt roligt att sälja lotter och träffa så många människor. Ska tillbaka dit imorgon igen och sen får vi se om jag och Emma går på bio eller något sånt.

Veckan som kommer är full av bokade skolbesök. Det ska bli roligt och intressant och se om det är några större skillnader på en skola här och där hemma. Förhoppningsvis lyckas jag och Malin värva några nya som vill gå de kommande grundkurserna som jag kommer ansvara för.

Det är helt underbart att vara här. Har inte fattat att det riktigt är sant. Men nu blir jag här i 2 månader iaf och det känns riktigt bra!

Sitter just nu i Emmas rum. Ska snart gå och lägga mig. Ska bara borsta tänderna först och avsluta det här. Förhoppningsvis så kommer jag att somna tidigt ikväll.

Snart kommer jag även att lägga ut mitt nya telefonnummer här. Men det blir inte förrän till veckan.

Skriver i morgon hoppas jag!

Go natt!

Inga kommentarer: