fredag 25 april 2008

Kurs i helgen

Är just nu på Viskadalens folkhögskola och håller grundkurser för nya medlemmar. Har haft ett rätt hyfsat samkväm och inledning av kursen. Kändes rätt skönt! Ska snart gå och lägga mig. Så att man orkar med dagen imorgon. Jag måste berätta lite om dagens samkväm. Framförallt om vår sångtävling där gruppen delades in i lag och lagen skulle vara snabbast på att komma på sånger när jag och Stina skrev bokstäver på tavlan. Pris för bästa, mest kreativa och underbarast sång får Malin! Den andra ombudsmannen här i Göteborg. Det finns kanske en orsak till varför partiets ena ombudsman kom och bad oss båda vara tysta efter att vi ylat till Amys- Thank you!

Träffade Camilla idag. Hon åker till Afghanistan på måndag för att göra 7.5 månaders utlandstjänst. Är lite smått avundsjuk på henne. Jag skulle också vilja åka iväg. Det skulle vara så intressant och spännande! En erfarenhet för livet!

Det är så fruktansvärt varmt här nere. Vilket jag märkte idag. Klädde mig för mycket och fick impulsköpa en ny t-shirt för att byta ut min långärmade tröja. Det skulle aldrig hända upp i norr just nu, där det fortfarande är typ 1 meter snö kvar.

Fick en kommentar från Sarah. Hon berättade om Arvidsjaurs frammarch! Så himla roligt! Jag blir så himla glad! Vi kan aldrig få för få medlemmar som vill förändra dagens Blåa och jävliga samhälle! Vi måste bli fler! Fler som kan höja rösten och driva en politik som gynnar alla och inte bara en del!

Nu väntar lite planering av kurspass och sedan väntar sängen!

1 kommentar:

Anonym sa...

bästa bloggen!keep it up!