tisdag 22 april 2008

Borgarskit!

Var helt slut igår när jag kom hem från jobbet. La mig på sängen för att läsa aftonbladet. Vaknade 01.30 och insåg att jag sovit sedan 20.00. Gick och borstade tänderna sen tillbaka till sängen och sov vidare. Det har nog bara hänt dagarna när man kommit hem från kongresserna skulle jag tro.

Igår var vi på kontoret under förmiddagen och på eftermiddagen, efter en snabb lunch med Johan, åkte vi ut till Angered för att debattera. Malin skötte sig bra! Jag hade väl kunnat ta debatten, men kändes inte som att ämnet var menat för mig. För det handlade om hur vi politiker trodde att Göteborg skulle se ut 2025. Och det känner jag att jag kanske inte har greppat riktigt än.

Dagen idag har spenderats i Brunnsparken. Hjälpte partiet idag igen. Den här dagen dansade vi lite till Floid och hennes afrikanska rytmer. Riktigt roligt! Fick en tjej från rädda barnen att sjunga! Hon var riktigt bra! Hon fick mersmak av det så hon kommer igen imorgon för att sjunga ännu mer!

Ska träffa Lumpen Malin nu. Vi ska ha picknick ute i gräset och i det soliga vädret! Undra vad vi ska äta?

Sen tycker jag att det är helt sjukt att Schenström inte vill ta på sig ansvaret för natten när hon drack sig berusad och hade jouransvar över den svenska krisberedskapen. Överlag förstår jag inte varför det är så många Ministrar och annat borgerligt folk som hela tiden kommer så jävla billigt undan! Det blev ramaskri för att Freivalds var på teater med sin familj, hon skulle bli tvungen att av gå och hela mediacirkusen var igång. Men att borgarnas anhängare dricker sig berusade när de bär samma ansvar så är det precis som att ingen bryr sig. Nog fan är det väl värre att vara berusad under krisberedskapen än att gå på teater med sin familj?
Jag kräver bannemig att Ulrika Schenström tar sitt ansvar! Det är hennes skyldighet mot svenska folket att infinna sig under KUs utfrågning!

Men det är väl som borgarna överlag! Ingen vill ta på sig ansvaret på all den skit som händer i och med Sverige just nu!
Skärpning!

Inga kommentarer: