fredag 18 april 2008

Derby i Göteborg!

I går, utanför Ullevi. Massor av folk, musik och klackar som skriker. Flygblad som delas ut, alliansen bjuder på mandariner, poliser på hästar och än en gång sjukt mycket folk. Hjälpte partiet att kampanja.

Det var derby mellan GAIS och IFK Göteborg. Vilken känsla. Helt obeskrivlig. Jag förstår nästan Svensson som låg inne med mig i lumpen, hans kärlek till IFK OCH Änglarna.

Tur hade vi också. Jag och Malin fick varsin gratisbiljett till matchen.

Komma in på arenan, se klackarna på varsin sida. Shit! Det var mäktigt! Över 27000 personer satt i publiken. Det är mer människor än vad Arvidsjaur-, Malå-, Arjeplog- och Sorselekommun har som invånarantal tillsammans. Så det kan man ju skratta åt om man vill. Eller annars kan man förstå vilken känsla som fanns där inne.

Har inte bestämt mig vilket lag jag ska heja på. Sossarna här nere är rätt splittrade med supportrar av båda lagen. Dock tyckte jag att GAIS spelade lite roligare fotboll. I alla fall igår.
Men jag hejar inte mer på något av lagen. Bäst är det väl att stå i mitten och heja på det lag som vinner! Det är min teori.

Lunch med Johan, Malin och Kickan idag. Indiskt igen. Men jag börjar gilla indiskt mer och mer. Så jag gissar ju att det är något som jag kommer att sakna när jag kommer upp till Norr igen under sommaren.

Åker till Trollhättan ikväll. Ska hälsa på Mussa. Ser framemot en trevlig resa. Får se om Johan är lika trött idag som tidigare i veckan. Ha Ha!

Imorgon jobb på svenska mässan. Sen får vi se.





PS. Känn dig hedrad! haha.

Inga kommentarer: