torsdag 24 april 2008

komplicerat

Då var det första gången som jag skulle pröva tvätta sen jag kom ner till Göteborg. Och det mina vänner var inte det enklaste. Få torkskåp till många tvättmaskiner. Bara tvättpass på 3 timmar och mitt i allt går strömmen. Det blev många turer mellan tvättstugan och lägenheten. Och jag har aldrig varit med om att det skulle vara så komplicerat att tvätta.

Han även med att ta en tur med joggingskorna ute i det vackra vädret. Hade shorts premiär! Skönt att springa i shorts! Just det, jag ska tillsammans med de andra sossekvinnornaexpen, springa vårruset den 7 maj. En sträcka på 5 km. Men det kommer jag nog att klara. Speciellt nu när jag har sprungit lite innan iaf.

Läste lite på blondinbellas blogg. Inte vet jag om hon verkar jättesmart direkt! Hon var äcklad av att sitta på en SL- buss. För det var kanske en socialdemokrat som hade suttit där innan henne, eller en människa som är tjock. Och det är ju verkligen jätteäckligt! Eller?

Jobbet idag, lite att ordna inför kursen. Ska planera matinköp imorrn. Så att det täcker en skara på 25 personer. Ska packa med träningskläderna till kursen. Kanske hinner man ut en runda eller två.

Nu väntar after work!

Sen sömn!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Ida! Jag hoppas att du har det bra nere i Götet. Får väl hoppas också att du hittar din älskade Björn Gustafsson inom kort, haha.

Angående Blondinbella- hon är nog mitt största hatobjekt på senare tid. På debatt för någon månad sen när hon debatterade shopping och glamour med Maria Wetterstrand, så yttrade hon sig ungefärligt- "Men det är ju klart att det är rolig att shoppa med den budgeten som jag har" Herregud. Den människan går inte att beskriva, hahaha.

Anyway, SSU Arvidsjaur har utökat sig rejält! 6 nya medlemmar på en vecka (om jag minns rätt), det du! Min lillebror Sten gick SSU:1an med tre till ifrån Arvidsjaur förra helgen, och de tyckte det var askul! Sten kommer definitivt att fortsätta säger han. SUCCESS!

Sen kommer hela Fridhem att strejka på måndag, pga att sjuorna har för mycket håla som du kanske hört talas om. Vi ska sittstrejka utanför kommunhuset, dela ut flygblad, och även ha en sk "hearing" du vet, när man ifrågasätter politiker och andra inolverade när det gäller nedskärningen av ekonomin i grundskolan och blablabla. Enander har ju SJÄLVKLART sett till att jag ska vara Fridhemsskolans elevers representant, så på måndag gäller det att vara på hugget och kunna svara på föräldrars, politikers och andras frågor. Mycket nervöst, men väldigt kul samtidigt. Önska mig lycka till :p

Hoppas att du har det GÖTT i Göteborg nu, lycka till med jobbet and everything och så ses vi till sommaren!

Kram <3 / Sarah