tisdag 15 april 2008

Debattdag i Angered och utbildning för facket

Idag har vi varit på en demokratidag i Angered. Det var en högstadieskola som arrangerade det hela och det var representanter från alla ungdomsförbund där. Jag blev indelad i en grupp med Muf, Grön ungdom och Luf. Ett väldigt roligt gäng måste jag säga. Vi hade väldigt roligt i diskussionerna som ägde rum i klassrummen. Luften är fri var ett väldigt återkommande uttryck av LUFfaren. Vilket var rätt kul. Lite svårt kanske att förstå om man inte var där. Men jag skrattade iaf. Senare satt Malin i en paneldebatt. Det var en bra stämning genom hela debatten. Vilket alla vi "politiker" pratade om efteråt. Alla tyckte att det hade varit roligt att debattera och vara där. Så det var en lyckad dag. Och SSU fick stort gehör från eleverna. Tror vi var det mest omtyckta ungdomsförbundet av alla. =) Malin fick till och med en stående applåd inne i klassrummet under hennes presentation.

Eftermiddagen höll jag mig på annat håll. Jag höll en jämställdhetsutbildning för fackligt aktiva inne i stan. Mycket intressant när jag som 21 åring ska komma och säga hur de som är 40+ ska jobba fackligt med jämställdhet. Det var en väldigt bra eftermiddag och vi fick bra diskussioner och många funderingar lyftes. Men jag har ibland lite svårt att ta mig själv så seriöst. Kanske saknar jag lite av den tron på mig själv om vad jag egentligen klarar av. För som sagt- Detta gick ju väldigt bra! Vilket jag kanske inte riktigt trodde till en början. Men alla utmaningar är bra utmaningar!

Nu i eftermiddag ska jag och Malin gå och äta, träffa Johan. Sen i kväll ska jag springa min runda. Behövs verkligen. Sen ska jag sova gott.

Inga kommentarer: